Grupper og priser
D-mærkets selvevalueringsværktøj er gratis at bruge, og din virksomhed betaler først, når tilsyns- og kontrolprocessen igangsættes – det er valgfrit at ansøge om tilsyn, men en forudsætning for at blive D-mærket.
Prisen for at få D-mærket afhænger af, hvilken gruppe jeres virksomhed er omfattet af. Vær opmærksom på rabatter lige under prisoversigten. Alle priser er eksklusive moms.
Faktorer for gruppeplacering
Antal medarbejdere:
0-9 medarbejdere
Omsætning i mio. DKK:
0-7,9
Leverandør af IT eller software:
Nej
Behandler af personfølsom data:
Nej
Tilsynspris :
DKK 2.800
Faktorer for gruppeplacering
Antal medarbejdere:
10-49 medarbejdere
Omsætning i mio. DKK:
8-155,9
Leverandør af IT eller software:
Nej
Behandler af personfølsom data:
Ja
Tilsynspris:
DKK 8.400
Faktorer for gruppeplacering
Antal medarbejdere:
50-249 medarbejdere
Omsætning i mio. DKK:
156-313
Leverandør af IT eller software:
Ja
Behandler af personfølsom data:
Ja
Tilsynspris:
DKK 21.000
Faktorer for gruppeplacering
Antal medarbejdere:
250-999 medarbejdere
Omsætning i mio. DKK:
>313
Leverandør af IT eller software:
Ja
Behandler af personfølsom data:
Ja
Tilsynspris:
DKK 52.250
Faktorer for gruppeplacering
Antal medarbejdere:
1000+ medarbejdere
Omsætning i mio. DKK:
individuelt
Leverandør af IT eller software:
Nej
Behandler af personfølsom data:
Nej
Tilsynspris:
Kontakt os
Rabatter
Virksomheder med under 10 ansatte, der tilhører virksomhedsgruppe III, kan få op til 60 % rabat og betaler maksimalt DKK 8.400 for tilsyn.
Virksomheder med under 50 ansatte, der tilhører virksomhedsgruppe III, kan få op til 40 % rabat og betaler maksimalt DKK 12.600 for tilsyn.
Virksomhedsgrupper
D-mærket er relevant for alle typer virksomheder, men antallet af kriterier, din virksomhed skal opfylde, tilpasses individuelt. Når du påbegynder D-mærkets selvevaluering, bliver du som et af de første skridt inddelt i en virksomhedsgruppe, der bestemmer, hvor mange kriterier din virksomhed skal leve op til. På denne måde behøver en mindre virksomhed, som for eksempel en låsesmed, ikke at opfylde lige så mange kriterier som en stor it-virksomhed. D-mærket har følgende virksomhedsgrupper, der afspejler de risici og den kompleksitet, som virksomhederne står overfor.
Gruppe I
Lille virksomhed med få ansatte (1 til 9) eller enkeltmandsvirksomhed med mindre omsætning (op til 7,9 millioner), f.eks. håndværker, rådgiver, programmør eller lignende.
Virksomhed, der er en Gruppe I (i forhold til antal ansatte og omsætning), men behandler særlige kategorier af personoplysninger (f.eks. helbredsoplysninger, race, sexualitet), tilhører gruppe II.
Mindre virksomhed, der er en Gruppe I (i forhold til antal ansatte og omsætning), men er leverandør af software eller it-tjenester, tilhører Gruppe III.
Gruppe II
Mindre virksomhed, der typisk har et tocifret antal ansatte (10 til 49) samt en to- til trecifret millionomsætning (8 til 155,9 millioner). Denne virksomhedstype kan opbevare eller behandle særlige kategorier af personoplysninger, f.eks. lægepraksis, tømrervirksomhed eller mindre it-firmaer.
Virksomhed, der er en Gruppe I (i forhold til antal ansatte og omsætning), men behandler særlige kategorier af personoplysninger (f.eks. helbredsoplysninger, race, seksualitet), tilhører gruppe II.
Mindre virksomhed, der er en Gruppe II (i forhold til antal ansatte og omsætning), men er leverandør af software eller it-tjenester, tilhører Gruppe III.
Gruppe III
Mellemstor virksomhed med mange ansatte (50 til 249) og trecifret millionomsætning (156 til 313 millioner). Denne virksomhedstype vil altid behandle personoplysninger, f.eks. mindre pensionsselskaber, produktionsvirksomheder eller lignende.
Mindre virksomhed, der er en Gruppe I eller II (i forhold til antal ansatte og omsætning), men er leverandør af software eller it-tjenester, tilhører Gruppe III.
Gruppe IV
Stor virksomhed med trecifret millionomsætning (313+ millioner) samt mange ansatte (250+). Behandler typisk store mængder almindelige og følsomme personoplysninger, f.eks. børsnoterede virksomheder.
Tag kontrollen over din it-sikkerhed i dag
Vil du vide mere om D-mærket?
Med D-mærket kan din virksomhed demonstrere digital ansvarlighed, som ikke alene styrker jeres forretningsværdi og øger trygheden for jeres forbrugere og klienter, men også bidrager til at skabe et stærkere digitalt Danmark. Kontakt os hvis du vil vide mere.
Kriterier
Antallet af kriterier, din virksomhed skal opfylde for at opnå D-mærket, tilpasses individuelt til din virksomhed. Når du starter processen med D-mærket, vil du som et af de første skridt blive inddelt i en virksomhedsgruppe, der angiver de specifikke kriterier, din virksomhed skal leve op til.